هستی جون عزیزم ، نفسمهستی جون عزیزم ، نفسم، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

برای نفسم هستی جون

گنجینه لغات هستی جون 2

1393/7/13 22:40
نویسنده : مامان هستي
633 بازدید
اشتراک گذاری

13 ماهگي:

ميو ميو، بع بع

دای ری: دایره

یک دو ده داهار: یک دو سه چهار

قا قا: قار قار

باپ: هاپ

یایی: یا علی

ددر: دردر

ماما بابا: مامان بابا

14 ماهگی:

من من( وقتی می گیم هستی کیه میگی : من من)

بر : پر ( تو بازی کلاغ پر جواب میدی : بر)

به به: وقتی خوراکی می خوری میگی به به)

کاک: کواک، صدای اردک

بع بع ( وقتی شعر ببعی رو میخونیم جواب میدی، ببعی می گه: بع بع، دنبه داری: نه نه نه ، پس چرا میگی: بع بع )

نه نه

ما ما : صدای آقا گاوه

آآآآره : بهت میگیم هستی خوبی؟ میگی آآآآآره

داب: تاب

کلی: کله ( تو بازی کله کله سرمون رو میزنیم بهم و تو میگی کلی کلی)

دت: رفت

ایا: بیا

15 ماهگی:

گیک گیک: جیک جیک

کِک: کیک

داییی: دایی

هامّه: خوراکی

اب: آب

ته طوری: چطوری

عمّو: عمو

16 ماهگی:

با: پا

دس: دست

اُکی: پارک

اوه: افتاد

بلی: بله

چی یه: چیه

عموم: حموم

نی نی

باپو: هاپو

17 ماهگی:

ششی:شیر

بایا: بالا

بایین: پایین

بَّبَی: بربری

حیو: حیاط

تايي، چایی: چای

چش:چشم

گو: گوش

دی دی: دیدی

چه یا: چرا

دَلک، گلک: کلک

دان: جان

اورچه: مورچه

اَچي: هستي

لاك

18 ماهگی:

اَك كن:صبر كن

اورچه خوخو: مورچه خوابيد

هس سي: هستي

خاله

عمّه : عمه

اناري: انار

دَ دَ: دست دست

دَرو: دربيار، بده

 آش

اُسي : ماست

شمارش اعداد تا ده: اك ، دو ،سه ، داهار‌ ، پنج ، شيش ، افت ، اشت، نوه ، ده

بَبَي: نان ( به همه نان ها ببيي مي گي)

بلي: بله

شي شي: شير

 

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

مامان هستی
14 مهر 93 15:53
ﺳﻼﻡ ﺧﺎﻧﻢ ﻛﻮﭼﻮﻟﻮ ﻭﺑﻼﮒ ﻗﺸﻨﮕﻲ ﺩاﺭﻱ ﺩﺳﺖ ﻣﺎﻣﺎﻥ ﺟﻮﻥ ﺩﺭﺩ ﻧﻜﻨﻪ.ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻣﻴﺸﻢ ﺑﻪ ﻭﺑﻼﮒ ﻫﺴﺘﻲ ﺟﻮﻧﻢ ﺳﺮ ﺑﺰﻧﻴﺪ
مامان هستي
پاسخ
سلام.خوش اومدین به خونه من. حتما...
مامان محمد پارسا
22 مهر 93 10:52
مامان مهربون هستی یادم رفت بهت بگم قلم خیلی خوبی داری ان شاءا.. زودتر هستی جون اولین جملاتش رو یاد بگیره و بهت بگه مامانی دوست دارم و تو هی بهش یگی دوباره دوباره یه بار فایده نداره
مامان هستي
پاسخ
خیلی ممنون.شما خوب می بینی عزیزم.ان شااله...آره خیلی مزه داره.از این به بعد شیرین زبونی هاش شروع می شه.شرمنده دیر جواب میدم.وقت کم میارم
مامان روشا
29 مهر 93 22:44
وای خدای من چقدر بزرگ و ناز شده چه شیرین زبون خودتون خوبید؟ روزگار بر وفق مراده؟
مامان هستي
پاسخ
سلام خوبین؟ خیلی ممنون.شرمنده کمتر فرصت میکنم سراغ وب بیام.بهتون سر می زنم.روی ماه گل دختر رو ببوسین.
خاله هستی
10 آذر 93 22:10
عزیزم قربون شيرين زبونيت بشم .به مناسبت خاله گفتنت یه هدیه خیلی مخصوص خریدم برات .جانیمسان هستی عزیزم
مامان هستي
پاسخ
به به چه خاله نازي، هديه ام رو نگه دار زودي ميام پيشت.شرمنده ام كردي خاله جون اما خوشحال شدم آخه كلي تمرين كردم آخه حرف خخخخخ سخته